Ruilen & Retourneren

Kan ik een bestelling retourneren?

Wil je je bestelling om welke reden dan ook terugsturen? In het geval van een fiets of onderdeel heb je een bedenktijd van 14 dagen. Binnen deze termijn kan je de fiets of het artikel aan ons retourneren. Bij een defect of garantiegeval kan het ook voorkomen dat je het product terugstuurt na deze bedenktijd. Bekijk hieronder de voorwaarden en procedure voor het retourneren.

Voorwaarden retour sturen

  • Overleg in het geval van garantie of een defect altijd met ons voordat je een fiets of artikel terugstuurt.
  • Als je je fiets of artikel binnen de bedenktijd aan ons wilt retourneren, is het belangrijk dat je dit ons laat weten, via e-mail.
  • Het is belangrijk dat het product in ongebruikte staat is (en in het geval van een fiets dat er niet op de fiets is gereden) wanneer je het retourneert.*
  • Stuur of breng het artikel uiterlijk binnen 14 dagen nadat je melding hebt gemaakt van het retourneren naar ons terug.
  • Als je een fiets retourneert, gebruik dan de originele verpakking voor het retourneren of verpak de fiets zodat deze niet beschadigd tijdens het transport. Indien je de verpakking niet meer hebt, zorg dan zelf voor een degelijke verpakking. Eventuele vervoersschade bij terugsturen is op risico van de verzender.
  • Als je een ander artikel dan een fiets retourneert, gebruik dan de originele verpakking voor het retourneren. Heb je de verpakking niet meer? Verpak het product dan goed in een stevige doos, zodat het bij het terugsturen niet beschadigt.
  • De verzendkosten voor de retourzending van de producten komen voor eigen rekening;
  • Nadat wij de artikelen terug hebben ontvangen, krijgt je binnen 5 werkdagen het aankoopbedrag terug, plus de eventueel berekende verzendkosten voor heenzending van de bestelling en alle verdere berekende kosten bij de bestelling. Voor de terugbetaling worden geen kosten in rekening gebracht. Eventuele verzendkosten voor het retour sturen, die ontstaan zijn door een ophaalopdracht aan Fiets-Exclusief te geven, houden we in op het terug te storten bedrag.

*Als er op de fiets is gereden, dan kunnen wij deze niet meer als nieuw verkopen. In dat geval kan het zijn dat je niet het volledige aankoopbedrag terug ontvangt. Fiets-Exclusief is voorbehouden om in dit geval de kosten voor poetsen/herstel in mindering te brengen op je aankoopbedrag.

Mogelijkheden om een artikel te retourneren.

Je kunt de fiets of het artikel op de volgende manieren retourneren:

  • Je kan de fiets of het artikel zelf terugbrengen naar het Experience center in Alphen aan den Rijn (H. Kamerlingh Onnesweg 12, 2408 AW, Alphen aan den Rijn)
  • In het geval van een fiets, kan je deze ook langsbrengen naar de fietswinkel in Leiden (Nieuwe Beestenmarkt 9, 2312 CG, Leiden).
  • Je kan het artikel per pakketpost terugsturen of, in het geval van een fiets, deze op laten halen door de bezorgdienst. De kosten voor het op laten halen bedragen € 59,50 per fiets binnen Nederland.
  • Gaat het om een fiets verzending buiten NL, dan dien je zelf voor passend transport zorg te dragen.

Terugsturen per post of op laten halen

  • Stuur per e-mail een bericht waarin je aangeeft dat je de bestelling wilt retourneren. Je kan hier natuurlijk ook voor bellen;
  • Vermeld het bestelnummer en welk artikel of welke artikelen je wilt retourneren;
  • Geef ook aan of je het artikel wilt ruilen of dat je het aankoopbedrag terug wilt ontvangen.

Kosten voor retourneren

In een garantiegeval of bij een foutje aan onze kant komen de kosten van het terugsturen voor rekening van Fiets-Exclusief. In andere gevallen komen de kosten voor het terugsturen voor eigen rekening.

  • Een accessoire of onderdeel (een product dat in een regulier klein pakket past) kan je zelf verpakken en naar het postkantoor brengen. Verzending (en eventueel verzekering) van het pakket kunt u in het postkantoor betalen.
  • Een fiets kan je via Fiets-Exclusief door de bezorgdienst op laten halen. De ophaalopdracht kost € 59,50 per fiets binnen Nederland. Voor het terugsturen van de fiets moet deze verpakt zijn in een passende doos. Daarom is het bij twijfel altijd handig om uw fietsdoos even te bewaren. Heeft u de fietsdoos niet bewaard? Zorg dan zelf voor een degelijke verpakking. Eventuele vervoersschade bij terugsturen is op risico van de verzender.
  • Het zelf terugbrengen van uw bestelling naar de winkel in Leiden of het Experience Center in Alphen aan den Rijn is in alle gevallen kosteloos.

Uitsluitingen retourneren

Er zijn een aantal uitzonderingen op het gebruik van het herroepingsrecht.

  • Speciaal naar uw wens samengestelde producten (bijvoorbeeld een custom build fiets)
  • Artikelen die door onjuist gebruik schade hebben opgelopen
  • Artikelen die vanwege een terugroepactie van de fabrikant terug moeten naar Fiets-Exclusief. Dat vervoer niet kosteloos is spreekt voor zich. Kosten voor transport zijn in dit geval voor rekening van de koper.
  • Artikelen met montage- of gebruikerssporen
  • Artikelen met software waarvan de verzegeling verbroken is geweest.
  • Artikelen die op naam zijn gesteld in het register van de RDW of DIV (België), bijv Speed Pedelecs
Copyright © 2016 Magento. All rights reserved.