Service & Garantie

Alle fietsen en onderdelen die gekocht worden bij Aanbiedingsfiets hebben de volledige garantievoorwaarden, net als bij de fietsenwinkel in de buurt. Aanbiedingsfiets is een officiële merkdealer van alle merken die je op de website terugvindt. 

Fabrieksgarantie en wettelijke garantie

Alle fietsen die door Aanbiedingsfiets worden verkocht zijn afgesteld en nagekeken. Echter kan er, ondanks alle goede zorgen, toch een mankement ontstaan aan je nieuwe fiets. In dit geval kan je een beroep doen op de wettelijke fabrieksgarantie.
Deze garantie behelst in het geval van fietsen 2 jaar op alle onderdelen, met uitzondering van aan slijtage onderhevige onderdelen (bijvoorbeeld banden, ketting, zadel, etc).
Gedetailleerde garantie bepalingenkan je terug vinden in de handleiding van het betreffende fietsmerk of op de website van het betreffende fietsmerk.

 Hoe maak ik aanspraak op de garantie?

Wanneer je denkt dat er sprake is van garantie, neem dan contact met ons op. Wij zullen samen met je kijken wat er mogelijk is om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Als je ons mailt over een mogelijk garantiegeval, stuur dan het volgende mee, zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen:

  • Het bestelnummer van de bestelling (onder meer te vinden op uw bestelbevestiging of factuur);
  • Het framenummer van de fiets (te vinden op uw fiets, meestal onderop in de buurt van uw pedalen of op de factuur);
  • Een duidelijke omschrijving van het garantiegeval (Wat is er defect? Wanneer is het gebeurd? Hoe is het gebeurd?);
  • Een foto van het defecte onderdeel (indien van toepassing);
  • Wanneer de fiets ouder dan drie maanden is, vermeld dan ook of de fiets al een eerste servicebeurt heeft gehad.

Op deze manier kunnen wij beoordelen of er sprake is van een garantiegeval. Als wij aan de hand van de foto's of omschrijving niet kunnen beoordelen of het om een garantiegeval gaat, zoeken we naar een andere oplossing om dit in te kunnen schatten. Dit doen wij natuurlijk in overleg.

Daarnaast kan je bij iedere merkdealer terecht voor het laten uitvoeren van een reparatie onder garantie. Let op: Voor deze reparaties kunnen zij kosten in rekening brengen. Aanbiedingsfiets vergoedt deze kosten van derden niet, omdat een officiële merkdealer de kosten van de garantie direct door de fabrikant kan laten vergoeden. Neem dus altijd eerst contact met ons op.

Garantietermijn fietsen en onderdelen

Bij Aanbiedingsfiets heb je recht op de volledige fabrieksgarantie. Dat wil zeggen dat wij de richtlijnen en voorwaarden van de fabrikant volgen en hanteren. Hieronder vertellen we kort wat deze garantie inhoudt:

Frame en voorvork

Bij normale behandeling, normaal gebruik en regulier onderhoud van de fiets heb je tot 10 jaar garantie op materiaal- en constructiefouten van het frame en de vaste voorvork. Voor een verende voorvork geldt een garantietermijn van 2 jaar. Slijtage valt buiten de garantie.

Onderdelen op de fiets

Bij normale behandeling, normaal gebruik en regulier onderhoud geldt een garantietermijn tot 2 jaar op materiaal- en constructiefouten. Op onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn, zoals bijvoorbeeld banden, zadel, ketting, kettingbladen, freewheel, achtertandwielen, kabels, pedalen en remblokken, wordt geen garantie gegeven tenzij er sprake is van constructie- en/of materiaalfouten.

Overige producten en accessoires

Aanbiedingsfiets hanteert voor overige producten en accessoires de wettelijke termijn van doorgaans 2 jaar. Voor producten waar een garantiebewijs van de fabrikant is bijgeleverd, gelden de bepalingen van de desbetreffende fabrikant.

Meer over garantie

Voor een gedetailleerd overzicht van alle richtlijnen en voorwaarden verwijzen wij u graag naar de site van de betreffende fabrikant.
Bovengenoemde garantie geldt uitsluitend voor de eerste eigenaar.
De fabrikant beoordeelt uiteindelijk of de reparatie onder garantie door Aanbiedingsfiets gedaan mag worden.

 Servicebeurt & Onderhoud

Na ongeveer 3 maanden of 500km gefietst te hebben heeft je nieuwe fiets een zogenaamde nastelbeurt of 1e servicebeurt nodig. Dit onderhoud is nodig om nieuwe onderdelen te controleren en om zaken als ketting, versnelling en remmen na te stellen. Het niet laten uitvoeren van deze eerste nastelbeurt kan gevolgen hebben voor uw aanspraak op fabrieksgarantie. Daarnaast kunnen problemen als het doortrappen van versnellingen, piepen van remmen en klapperen van de ketting voorkomen worden.

Iedere fiets regulier onderhoud nodig. Ook dat kan bij Aanbiedingsfiets.Gediplomeerd personeel met verstand van zaken wordt jaarlijks bij de fabrikanten bijgeschoold. Hiervoor kan je een afspraak maken.
Lees hier meer over onderhoud aan uw fiets.

Copyright © 2016 Magento. All rights reserved.